• ZDRAVÉ TĚLOZDRAVÉ TĚLO

    Program se zaměřuje na nebezpečí pasivního kouření s důrazem na ochranu vlastního zdraví – žákům je toto téma přibližováno hravou formou v jednotlivých aktivitách. V programu se žáci také seznámí se správným postupem při nalezení injekční stříkačky.

    Obecný cíl: Vést žáky k ochraně svého těla před nebezpečnými látkami obsaženými v tabákovém kouři či na nalezených injekčních stříkačkách.
    Specifické cíle: Pojmenovat riziko závislosti na tabákových výrobcích.

  • BUĎ KAMARÁDBUĎ KAMARÁD

    Program vede k porozumění a utvrzování respektu vůči druhým, nastavuje vzájemné hranice v chování. Žáci také vyjadřují to, jak vnímají svou třídu. V další hodině probíhá aktivita pro osvojení spolupráce, zdravé komunikace v kolektivu a vzájemné podpory a povzbuzování se.

    Obecný cíl: Předcházet agresivnímu chování žáků.
    Specifické cíle: Vést žáky k porozumění hranice mezi legrací a ubližováním.
    Rozvíjet spolupráci a komunikaci mezi žáky.

  • JÁ A INTERNETJÁ A INTERNET

    Program skrze aktivity poukazuje na možná nebezpečí na internetu. Žáci pracují s příběhy, pomocí kterých jsou nastíněna základní pravidla bezpečného pohybu na internetu. Prostor je věnován i kyberšikaně a jejímu řešení. Dále je kladen důraz na nebezpečí kontaktu s cizími lidmi a na rizika sdílení soukromých informací ve virtuálním prostředí.

    Obecný cíl: Vést žáky k bezpečnému pohybu na internetu.
    Specifické cíle: Zvýšit povědomí žáků o kyberšikaně a způsobu jejího řešení.
    Pojmenovat rizika komunikace s cizími lidmi a sdílení informací na internetu.

  • NEJSEM SÁMNEJSEM SÁM

    Program je zaměřen na uvědomění si a respektování odlišností žáků a na posílení vlastní hodnoty. Společná aktivita pomáhá budovat přátelství a funkční vztahy v kolektivu. Dále se program věnuje základní síti pomoci v řešení nežádoucího chování mezi žáky.

    Obecný cíl: Předcházet projevům šikany.
    Specifické cíle: Podpořit dobré vztahy v třídní skupině.
    Pomoci žákům pojmenovat možnosti, kde najít pomoc v případě potřeby.

  • HLAVU VZHŮRUHLAVU VZHŮRU

    V úvodní aktivitě probíhá sebereflexe žáků s cílem uvědomění, kolik svého času tráví na internetu. Společná aktivita pak žákům odkrývá rizika různých situací v online prostoru. Následně žáci ve skupinkách vytvářejí příběhy dle zadání. V poslední části si žáci vyplňují test závislosti na internetu. Program vede ke zdravému trávení času na internetu.

    Obecný cíl: Poukázat na bezpečný způsob fungování na internetu.
    Specifické cíle: Pojmenovat některá rizika pohybu na internetu.
    Zvýšit povědomí žáků o rizicích netolismu a pojmenovat jiné možnosti trávení volného času.

  • SRANDA NEBO UBLIŽOVÁNÍSRANDA NEBO UBLIŽOVÁNÍ

    Program formou příběhů pracuje s vnímáním šikany z pohledu různých stran, vede žáky k respektování hranic druhých. Žáci také skrze práci s obrázkovými kartami charakterizují svou třídu a pojmenovávají její vlastnosti. V závěru programu žáci písemně vyjadřují lektorovi to, jak se cítí v třídním kolektivu.

    Obecný cíl: Předcházet projevům šikany v třídním kolektivu.
    Specifické cíle: Přiblížit negativní následky šikany na psychiku člověka u oběti, agresora i ostatních žáků třídního kolektivu.
    Vést žáky k porozumění vzájemných hranic.
    Základní mapování vztahů v kolektivu.